14. kolovoza 2019.

Miroslav Varga: Kako izabrati suradnika za izradu web stranice, marketing i oglašavanje

Prilično teško odabrati nekoga tko će za vas raditi web stranicu, internetsko oglašavanje, marketing ili slično. Internetski stručnjak Miroslav Varga ima par savjeta.

Miroslav Varga, internetski stručnjak za digitalni marketing, analitiku i podatkovno rudarenje, kaže da ono što se danas događa u svijetu tehnologija, digitalnog marketinga i u sličnim područjima, za dvije godine je zastarjelo. Znanje i vještine koje imamo sada, postaju mrtvo slovo na papiru ako se neprestano ne educiramo i usavršavamo. Upravo zbog toga je prilično teško odabrati nekoga tko će za vas raditi web stranicu, internetsko oglašavanje, marketing ili slično. Stoga mi je veliku pozornost Miroslav Varga privukao kao gost u podcastu Surove strasti, koje inače rado slušam i preporučam svima u svijetu poduzetništva, ali i izvan njega.

Super predavač s pravim savjetima

Varga je inače jedan od meni najdražih predavača i kako drugi tvrde – pravi stručnjak za Google oglašavanje. S njime do sada nisam poslovno surađivala, ali sam slušala neka njegova predavanja i čitala tekstove koji su objavljeni na Escape studio blogu. Zašto je super predavač? Ne zato što ćete od njega na jednom predavanju ili tečaju naučiti baš sve o Google Adsima, ključnim riječima, display i search kampanjama i internet marketingu. Varga je ona vrsta predavača koji će vas odlično uvesti u taj svijet i to sa pravom dozom humora. Od njega ćete doznati da oglašavanje i marketing imaju smisla, ali da nisu za svakoga. Saznat ćete gdje tražiti informacije i uvjeriti se da je učenje proces koji ne prestaje. Simpatičan, pametan, elokventan i zanimljiv. Kao i svi profesori kojih se rado sjećamo iz škole – ne oni od kojih smo naučili najviše teorije nego oni koji su nam pokazali pravi put i pritom nas često nasmijali.

U 44. epizodi podcasta, koja je na vrhu najslušanijih epizoda Surovih strasti, ako ne i prva, Varga je pričao o tome što čini iskusnog predavača, kakva je dobra prezentacija, zašto su predavanja danas neizostavan dio poslovanja, zašto je važno uživati u poslu te o mnogim drugim zanimljviim temama. Dao je i puno dobrih savjeta, a ja bih svakako izdvojila one koji se tiču izbora suradnika za izradu web stranica, digitalni marketing, oglašavanje ili općenito internetskog stručnjaka. Ukratko, to su sljedeći:

  1. Nemoj birati developera ili bilo kakvog drugog internetskog stručnjaka na temelju toga što ti je netko napričao ili prema broju diploma i certifikata koje ima – taj ti ne treba!
  2. Biraj onoga s kim ćeš najbolje kliknuti na ljudskoj razini jer u tom slučaju će se sve ostalo dogoditi (obaviti) samo po sebi.
  3. Ako osoba s kojom surađuješ ima manjak iskustva, ali se može se s njom normalno surađivati, ona će znati koga nešto pitati pa ako i treba – platiti nekoga da uskoči u nekom segmentu posla.
  4. Problem će se najbolje riješiti ako surađujemo s osobom s kojom možemo komunicirati, možda rješenje neće biti najbrže, najjeftinije i najkvalitetnije, ali će biti optimalno. Ne treba razmišljati u okviru velikih tvrtki poput Amazona ili Google, na našem tržištu su potrebna puno jednostavnija rješenja.
  5. Bolje je surađivati s nekime s kime možete popiti kavu i popričati nego s nekime tko će ti stalno govoriti što radiš krivo, omolažava te i ima problema s egom.

Isto tako, Varga se dotaknuo teme iskrenosti u poslovanju. Kaže da je važno klijentu reći da ne ulaže u nešto, ako to nije za njega. Iskrenost je temelj poslovanja jer u poslu vam nije potreban odnos klijent, naručitelj i izvršitelj nego partnerski odnos, a toga nema bez iskrenosti. Dodala bih na kraju, odličan suradnik je onaj od kojeg ćete nešto naučiti, ali i on biti spreman učiti od vas.

Cijelu epizodu možete poslušati ovdje:

 

E044 – Miroslav Varga – Veteran Internet Marketinga // Escape

 

 

MOGLO BI TE ZANIMATI

Povezane objave

29. srpnja 2021.

Dobra priča u poduzetništvu – zašto je važna i koliko košta

Ljudi su različiti. Iako dijelimo neke slične karakteristike ili uvjerenja,

12. rujna 2019.

‘Kreativna Republika’ i koja je zapravo uloga kreativnosti u svijetu oglašavanja

Kreativna Republika - festival kojem je cilj pokazati kreativna rješenja

14. kolovoza 2019.

Miroslav Varga: Kako izabrati suradnika za izradu web stranice, marketing i oglašavanje

Prilično teško odabrati nekoga tko će za vas raditi web