Promjene su ključan aspekt razvoja čovjeka, ali i poslovanja. Upravo nas teške poslovne situacije tjeraju da se mijenjamo, učimo i prilagođavamo. Zbog toga je i neuspjeh sastavni dio svake priče o uspjehu, a na njega bi trebali gledati kao saveznika na putu do cilja. O toj temi bilo riječi na poslovnoj konferenciji ‘Neuspjeh kao dio uspjeha’ koju je 7. travnja u Europskom domu organizirala Međunarodna komora mladih Zagreb. Riječ je o jednoj od poslovnih konferencija Hrvatski lideri 2.0.
‘Većini poduzetnika na Zapadu neuspjeh je dobro poznat koncept dok se u Hrvatskoj, kao i u jugoistočnom dijelu Europe, zbog velikog kriticizma i negativnih komentara, neuspjeh doživljava kao diskvalificirajući faktor, ali i tabu tema o kojoj se nerado govori u našem društvu. Upravo iz tih razloga željeli smo demistificirati neuspjeh te kroz ovu konferenciju pokazati kako smo se na profesionalnom planu s neuspjehom susreli svi te da nas pretrpljeni neuspjeh ne čini neuspješnima. Naprotiv, neuspjeh je vrlo često važan korak na putu do uspjeha’, rekla je na početku predsjednica organizacije JCI Zagreb, Tanja Ninić.
Da je riječ o važnoj temi, a o kojoj se jako malo priča u hrvatskom društvu pokazuje i činjenica da je konferencija okupila jako veliki broj mladih, poduzetnika, profesionalaca i svih onih koji promišljaju o vlastitom poslovanju ili zaposlenju. Svoja iskustva te pogled na neuspjeh podijelili su uspješni poslovni ljudi i profesionalci u svom poslu.
Panelisti o percepciji neuspjeha
Na početku je svoju priču podijelio Gordan Kožulj, konzultant i menadžer iz kompanije Deloitte Hrvatska. Gordan se dotakao i svoje sportske karijere te na zanimljiv način prikazao svoj uspjeh na tom području. Spomenuo je da baš kao i u plivanju, u poslu moramo tražiti ono u čemu smo najbolji te se dalje usavršavati na tom području. Daniel Ackermann, suosnivač digitalne full-service agencije Degordian ispričao je priču o počecima poslovanja te nastanku agencije iSTUDIO. ‘Doživio sam tisuću neuspjeha, no naučio da iz svake loše ideje možete izvući pet drugih, boljih ideja. I ako ne uspijete u poduzetništvu, steći ćete neprocjenjivo znanje’, rekao je Daniel.
Na konferenciji je svoje bogato iskustvo podijelio i Luka Abrus, suosnivač agencije Five za mobilni dizajn i razvoj, a koji smatra da od neuspjeha ne treba bježati, već ga treba analizirati, ali i o njemu otvoreno govoriti. Ivana Šoljan, suosnivačica i voditeljica coworking spacea HUB 385 je naglasila kako kao društvo ne cijenimo dovoljno ni uspjeh ni neuspjeh.
Svoju inspirativnu priču o ulasku o poduzetničke vode i osnivanju portala Shhhefica podijelila je Tanja Džido, a koje je među ostalim rekla: ‘Ljudi često pridaju previše važnosti neuspjehu, smatrajući ga krajnjim rezultatom i neželjenim ishodom nečega oko čega su se jako trudili, ali pritom zaboravljaju da je neuspjeh samo dio nečeg mnogo većeg – procesa učenja i osobnog rasta’.