
U prvoj lekciji smo se dotaknuli činjenice da priča prodaje te kako su u prošloj godini novinski tekstovi i prilozi u čijem je središtu topla ljudska priča bili među najčitanijima i najgledanijima. . Lekciju o toplim ljudskim pričama, možete pročitati ovdje: 1. Svi vole tople ljudske priče. Nakon toga objavili smo lekciju o kvaliteti i kvantiteti medijskog sadržaja te treću lekciju Novcem možeš platiti reklame, ali ne možeš utjecati na ljude. Četvrta lekcija je bila o komunikaciji koja bi kad god je to moguće trebala biti dvosmjerna, u petoj lekciji smo pojasnili zašto je važan ton i kontekst komunikacije. Danas donosimo šestu lekciju.
6. Komunikacije bez empatije je gora od šutnje
Nastavno na prijašnju lekciju da je uz sadržaj bitan kontekst i ton, još je veći problem kada u komunikaciji izostane empatija. Kada se reklamiramo i dok cijeli svijet staje, a još pri tome nemamo suosjećanja prema onima koji trenutno nisu tako dobro kao mi (imaju članove obitelji koji su bolesni ili su i sami oboljeli, ostali su u potresu bez krova nad glavom i sl.) ne piše nam se dobro. Ako nas nešto nije direktno pogodilo, ne znači da se to nije dogodilo. Nažalost, ovu grešku je napravila jedna domaća agencija za upravljanje komunikacijama. Neću ih imenovati jer naglasak ove lekcije ne treba biti na njima, a uostalom većina onih koji se bavi komunikacijama sigurno zna o kome je riječ. Ukratko za one koji nisu upoznati; komunikacijska agencija je na isti dan jakog potresa u Petrinji na svojim online komunikacijskim kanalima objavila sljedeće: ‘Ako vas današnji potres nije jako potresao, pogledajte koje smo rezultate ostvarili u kampanji za …. Mogli biste se iznenaditi‘. Ono čime su se svi zapravo iznenadili je nedostatak empatije u ovakvoj objavi. S ovakvom objavom (samohvalom) se moglo čekati dva ili tri dana, ali u svakom slučaju ovaj prvi dio u kojem se spominje potres je trebao biti izostavljen. Postavlja se pitanje o čemu je razmišljala osoba koja je donijela odluku da se takvo nešto objavi, da se u isto vrijeme hvali rezultatima kampanje i pritom nema u vidu da su ljudi itekako pogođeni.
Neću o tome tko je preuzeo odgovornost, tko je bio klijent i kako se sve završilo. Samo ću dodati da je ista komunikacijska agencija par dana ranije imala još jednu objavu bez trunke empatije, u kojoj je pisalo: ‘Ni potresi ni virusi nisu da spriječili da u suradnji s …. pokrenemo platformu….’ Također neću spominjati naziv inicijative jer je itekako korisna i vrijedna pa vjerujem da ovakva objava neće umanjiti njen značaj. Nadam se samo da su čelnici ove komunikacijske agencije, ali i drugi stručnjaci iz područja komunikacija, na ovom primjeru naučili da je šutnja ponekad doista zlato. Naročito kad ne znaš kako i kada nešto treba reći.
Ostale 4 lekcija čitajte u narednim danima, pratite naš Facebook i Instagram.
7. Influenceri mogu povećati doseg, ali nisu uvijek relevantni
8. Kako smo pali na testu medijske pismenosti
9. Uloga zajedništva u dijeljenju informacija i komunikaciji u kriznim vremenima
10. lekciju otkrivamo u zadnjem članku 20.1.2021. 😉
Želite li na svoj mail dobiti članak sa svih 10 lekcija, pretplatite se na newsletter ili pošaljite mail s naslovom 10 lekcija na info@dobrapica.hr