Ljudi su različiti. Iako dijelimo neke slične karakteristike ili uvjerenja, svi mi imamo različite probleme i interese. I zato je dobra priča ona koja ima neku svrhu, naučit će nas nečemu, objasniti kako možemo riješiti neki svoj problem ili ćemo se samo poistovjeti s pričom.
U kriznim vremenima i situacijama najčešće ono najbolje i ono najgore u ljudima izlazi na vidjelo. Kao osoba koja se bavi komunikacijama i marketingom, a na temelju prošlogodišnjih događanja, odlučila sam ono što smo mogli naučiti u 2020. godini sumirati u 10 lekcija.
Uz pojedince koji su spremni dijeliti znanje i informacije stvari postaju barem malo lakše kad nastupe krizne situacije. To je dokazano nakon potresa u Zagrebu i Petrini, ali i zatvaranaj tržnica zbog COVID-19. Facebook je udružio sve one koji su bili spremni pomoći.
Svatko vjeruje u ono što želi vjerovati. Problem nastaje kada na društvenim mrežama druge uvjeravamo da je točno ono u što mi vjerujemo i dijelimo svaku informaciju bez da smo provjerili tko ju je objavio i koja je njena pozadina.
Jesu li stvari otišle malo predaleko i imaju li influenceri stvarno utjecaj. U svakom slučaju, klijenti se ne bi smjeli oslanjati samo na influencere, a velike tvrtke svakako trebaju tražiti nove metode promocije te usvojiti nove strategije komunikacije.
Kada se reklamiramo i dok cijeli svijet staje, a još pri tome nemamo suosjećanja prema onima koji trenutno nisu tako dobro kao mi (imaju članove obitelji koji su bolesni ili su i sami oboljeli, ostali su u potresu bez krova nad glavom i sl.) ne piše nam se dobro.
Važno je pokušati prilagoditi ton i kontekst neformalne komunikacije samoj situaciji. Ako je društvo suočeno s osjećajem gubitka sigurnosti i sl., pozitivna komunikacija u stilu 'pogledajte našu ponudu i zaboravite na brige' nije previše poželjna.
Komunikacija bi kad god je to moguće trebala biti dvosmjerna, naročito u kriznim vremenima u kojima ljudi cijene svaki oblik podrške.
Veliki dio oglašavanje se preselio na društvene mreže i online kanale, a algoritmi nas tjeraju da plaćamo više kako bi naša poruka došla do ciljanih kupaca ili publike pa je važnije nego ikada promišljati o oglasima.
U vremenu kada se možemo informirati putem društvenim mreža i velikog broja medijskih kanala, ljudi su postali zasićeni istim porukama, vijestima i informacijama.