15. rujna 2018.

Primjer OPG-a koji svoje proizvode uspješno prodaje i putem Facebooka

OPG-u Rosman svoje poljoprivredne proizvode prodaje putem Facebooka i šalje direktno s kućnog praga

Nekako je lijepo čuti da u Hrvatskoj postoje poljoprivrednici i OPG-ovi koji ne posustaju u svojoj tržišnoj bori s uvoznicima voća i povrća. Država smo koja ima plodnu zemlju i to hektre i hektre neobrađenog zemljišta, velike mogućnosti za održivi razvoj, a u isto vrijeme mladi odlaze u inozemstvo ‘trbuhom za kruhom’.

Tužnih priča bi bilo jako puno za ispričati, no u moru takvih ističe se jedna dobra koju sam uočila upravo na internetu. Riječ je o OPG-u Rosman, a koji svoje poljoprivredne proizvode prodaje i putem Facebooka. Iznenadilo me koliko su dojmovi ljudi koji preko Facebooka naručuju njihove proizvode pozitivni. Možda ne sama činjenica da ljudi obožavaju i hvale njihove batate i tikve, nego da cijela priča oko naručivanja putem Facebooka i dostave na kućnu adresu funkcionira poprilično dobro.

Kako je nastala cijela ideja

Kako je obitelj Rosaman došla na tu ideju i na koji način su koncipirali cijelu prodaju, pitala sam Danijelu Rosaman koja kaže kako su s uzgojem domaće i zdrave hrane krenuli praktički preko noći i ‘bacivši se na glavu’. Naime, imali su lijepi, veliki komad zemlje na koji su odlučili posaditi orah. Bez ikakve mehanizacije su krenuli s jednom kulturom na vlasititom zemljištu, a da bi naknadno proširili proizvodnju na više vrsta povrća i na kraju morali unajmiti dodatno poljoprivredno zemljište.

‘Prvo smo 2011. godine posadili 2ha oraha, a kako je ostalo puno praznog prostora između oraha smo posadili sadnice lijeske. I opet je ostalo puno prostora između tih kultura, a kod oraha i lijeske treba čekati otprilike 5 godina za urod. Stoga smo počeli saditi i eksperimentirati sa egzotičnim kulturama. Sada su i orah i lijeske narasli, a mi smo u međuvremenu unajmili još četiri njive i na njima uzgajamo više vrsta batata, tikve butternut, hokaido i špageti, kiwano. Na jesen planiram posaditi sibirski limun i borovnice’, kaže Danijela.

Na vrijeme su prepoznali mogućnosti Facebooka

Proizvode prodaju s kućnog praga te šalju putem dostave po cijeloj Hrvatskoj. Već duže pregovaraju oko potpisivanja ugovora s dostavnom službom te se nadaju da će ga uskoro i potpisati. Danijela tvrdi da je odmah na početku, još 2012. godine, prepoznala Facebook kao dobar kanal prodaje i prezentacije. Otvorila je Facebook stranicu OPG Rosman te danas imaju gotovo 8.000 ljudi koji ih prate. Iako na Facebooku sve veći broj OPG-ova ima svoju stranicu, moram priznati da ova vjerojatno ima najveći broj pratitelja.

Danijela kaže kako bi voljela da imaju i web trgovinu, ali ne nužno samostalnu nego da se udruže s ostalim proizvođačima kako bi zajedno većem broju kupaca mogli ponuditi više proizvoda. Malim istraživanjem sam došla do informacije da već postoji nešto slično. Za početak bi trebalo istaknuti web stranicu Finoteka, a koja postoji više od 10 godina te OPG Rosman i tamo nudi svoje proizvode. Riječ je o prvoj hrvatskoj internet tražilica proizvođača domaće hrane i njihovih proizvoda, a koja je s vremenom postala i centralno web mjesto tržišta domaće hrane u Hrvatskoj. Na stranici stoji kako je više od 2000 hrvatskih proizvođača hrane uključeno u njihov projekt, s tisućama domaćih proizvoda u ponudi.

Prilike i problemi u online prodaji

Da kupci sve više domaće prehrambene proizvode kupuju online, potvrdila je i Danijela koja kaže kako se u posljednih pet godina itekako primijeti rast.  Na njihovoj Facebook sranici možete pratiti kako sade, održavaju, njeguju i beru kulture koje uzgajaju. Puno je to rada i truda, a odlično je što imaju priliku doći do svojih kupaca van polica trgovačkih lanaca. Danijela kaže kako im je dostava jedan od većih problema. Tvrdi kako puno proizvoda šalju poštom, neke putem Tiska, ali se nada kako će pronaći najpovoljniju i dobru dostavnu službu kako bi kupci i dalje bili zadovoljni.

tisak paketi,, OPG, prodajaOPG Rosman, dostava, pošiljka, kutije

Naglašava kako su dojmovi kupca uglavnom pozitivni te već ima kako puno stalnih kupaca, a to je najviše veseli. Isto tako, svake sezone se iznenadi brojem novih kupaca i njihovom spremnošću na ovakav način kupnje. Kaže kako su joj jako važne povratne informacije, a zahvaljujući Facebooku ih može vrlo lako dobiti.

‘Ipak dok slažem pakete i stavljam povrće unutra ne mogu znati kako će to biti kada kupac dobije paket. Oni prilikom narudžbe ne znaju što će točno dobiti, sve dok ne otvore paket. Pri pakiranju se zato pitam jel dovoljno lijepo, veliko, malo i taj me ‘grč’ ne popušta dok ne dobijem povratne informacije, a koje su uglavnom super’, kaže Danijela.

Njena želja je da ostanu poznatljiva po proizvodnji kvalitetne, zdrave i domaće hrane jer kod njih je proizvodnja zaokružena, od sadnice i sjemenke do ploda. Nastvavit će zajedno sa svojom obitelji dalje saditi i uzgajati ono sto ljudi žele. Obitelj joj je najveća podrška, kćer studira hortikulturu, a jedan sin upisuje studije marketinga. Ukratko, jedna stvarno dobra priča, a za koju se nadam da će još dugo, dugo trajati.

Imate li i vi sličnih dobrih priča ili vas zanima kako iskoristi digitalne kanale poput Facebooka za promociju svojih proizvoda, slobodno se javite na info@dobraprica.hr

MOGLO BI TE ZANIMATI

Povezane objave

29. srpnja 2021.

Dobra priča u poduzetništvu – zašto je važna i koliko košta

Ljudi su različiti. Iako dijelimo neke slične karakteristike ili uvjerenja,

12. rujna 2019.

‘Kreativna Republika’ i koja je zapravo uloga kreativnosti u svijetu oglašavanja

Kreativna Republika - festival kojem je cilj pokazati kreativna rješenja

14. kolovoza 2019.

Miroslav Varga: Kako izabrati suradnika za izradu web stranice, marketing i oglašavanje

Prilično teško odabrati nekoga tko će za vas raditi web