Sedma od 10 komunikacijskih lekcija iz prošle godine

U prvoj lekciji smo se dotaknuli činjenice da priča prodaje te kako su u prošloj godini novinski tekstovi i prilozi u čijem je središtu topla ljudska priča bili među najčitanijima i najgledanijima. . Lekciju o toplim ljudskim pričama, možete pročitati ovdje: 1. Svi vole tople ljudske priče. Nakon toga objavili smo lekciju o kvaliteti i kvantiteti medijskog sadržaja te treću lekciju Novcem možeš platiti reklame, ali ne možeš utjecati na ljude.  Četvrta lekcija je bila o komunikaciji koja bi kad god je to moguće trebala biti dvosmjerna, u petoj lekciji smo pojasnili zašto je važan ton i kontekst komunikacije. Danas donosimo sedmu lekciju.

 

 

7.  Influenceri mogu povećati doseg, ali nisu uvijek relevantni

Influencer marketing je i u 2020. godini bio buzz riječ, odnosno moderan oblik promocije. Još uvijek se vode rasprave koliko i za koga je influencer marketing koristan. Ono što je sigurno da objava vašeg proizvoda ili usluge na kanalima određenih influencera itekako može povećati doseg, odnosno omogućiti da što više ljudi sazna za vas. Ipak, postavlja se pitanje koliko influenceri imaju vjernih pratitelja te koliko su relevantan izvor informacijama. Zatim drugi problem: Ako znamo da x svom psu daje hranu jednog poznatog svjetskog brenda, a na tržištu se nalazi nutritivno puno kvalitetnija hrana za pse, pitamo se gleda li X deklaracije proizvoda ili samo na iznos koji dobiva od sponzora i je li uopće detaljnije proučio to što reklamira na svojim kanalima. I zadnje: Ako znamo da primjerice Y traži sponzorstvo jednog restorana u kojem traži besplatnu večeru te to izađe kao vijest u brojnim medijima jer ju restoran odbije i izazove bijes, pitamo se postoji li i negativan utjecaj pojedinih influencera.

Ako znamo da je sve počelo kao promocija proizvoda od strane onih koji ih stvarno koriste, a završilo kao žicanje influencera da budu sponzori za određeni proizvod ili uslugu – postavlja se pitanje jesu li stvari otišle malo predaleko i imaju li influenceri stvarno utjecaj. U svakom slučaju, klijenti se ne bi smjeli oslanjati samo na influencere, a velike tvrtke svakako trebaju tražiti nove metode promocije. Jedno od rješenja je usvajanje strategije komunikacije koja omogućuje generiranje sadržaja od strane korisnika. Takva strategija omogućuje dijeljenje stvarnih fotografija vaših proizvoda koje su snimili stvarni ljudi, kao i blogova, recenzija i statusa. Na tom tragu, možda vas inspirira ovaj vodič.

 

Ostale 3 lekcija čitajte u narednim danima, pratite naš Facebook i Instagram.

8. Kako smo pali na testu medijske pismenosti
9. Uloga zajedništva u dijeljenju informacija i komunikaciji u kriznim vremenima
10. lekciju otkrivamo u zadnjem članku 20.1.2021. 😉

 

Želite li na svoj mail dobiti članak sa svih 10 lekcija, pretplatite se na newsletter ili pošaljite mail s naslovom 10 lekcija na info@dobrapica.hr