Pričat ćemo o snovima, a ne direktno o proizvodu ili usluzi koje nudite

Marketinški stručnjak D. M. Scott tvrdi:

Vašeg kupca uopće nije briga za vaše proizvode, vaše kupce nije briga za vas. Oni se brinu samo za sebe te svoje potrebe i snove. Zato im ne pokušavajte prodati svoje proizvode – prodajte im snove, nadu, korist… Ako to ispunite, uspjet ćete!

Zašto bi svoju priču trebali ispričati na internetu?

Čak 64 posto hrvatskih građana se informira putem interneta. Samo 16 posto navodi da do informacija dolazi preko drugih osoba, a isti postotak građana je naveo televiziju kao izvor informacija.

Internet u osobne svrhe redovito koristi 74 posto građana Hrvatske, dok na globalnoj razini taj udio iznosi 82 posto, otkriva studija Google Internet Consumer Study 2017. Istraživanje je obuhvatilo više od 63 zemlje svijeta, a u Hrvatskoj je provedeno na uzorku od 1.000 ispitanika u dobi od 16 i više godina. Građani Hrvatske za pristup internetu najviše koriste pametne telefone, njih 68 posto. Zanimljivo je da kad građani jednom postanu online korisnici, internet im postaje glavno mjesto informiranja. Tako čak 81 posto online korisnika smatra internet primarnim sredstvom za komunikaciju i dobivanje informacija.

Sadržaj kao ključ prema uspješnoj prodaji

Prema jednoj od definicija content marketinga, marketinški sadržaj bi trebao ‘voditi do isplativog djelovanja kupca’. Što je točno isplativo djelovanje? Zasigurno prodaja proizvoda i usluga. Premda marketing u nekim slučajevima vodi izravno do prodaje, tipičniji put je niz manjih akcija koje na kraju rezultiraju kupnjom. U nastavku je čak šest isplativih djelovanja koja su rezultat content marketinga:

  1. Stvara svijest o brendu – da bi ljudi kupili vaš proizvod ili uslugu, najprije moraju znati da postoji. Kvalitetni sadržaj pomaže klijentima da vas pronađu dok traže rješenje za svoje potrebe.
  2. Educira publiku – edukativni sadržaj je učinkovit način da pomogne potencijalnom klijentu da identificira vlastite potrebe. Pokažite kupcima što im nedostaje i kako vaš proizvod ili usluga ispunjavaju potrebu bez da im pokušavate nešto prodati.
  3. Gradi povjerenje i vjerodostojnost – s obzirom na količinu sadržaja kojom su svakodnevno izloženi, više nije dovoljno kupcu pokazati proizvod ili uslugu. Morate im privući pažnju. Sadržaj koji vas pozicionira kao kvalitetan brend ne samo da govori potencijalnim kupcima koliko ste kvalitetni već to i dokazuje.
  4. Razvija odnose – stvaranje i objavljivanje vrijednog sadržaja ključ je za izgradnju i njegovanje odnosa s vašim klijentima tijekom vremena. Dijeljenje korisnih savjeta i drugih resursa pokazuje klijentima da vam je više stalo do njih nego do prodaje. Stvaranje veze na osobnoj razini na kraju će ih približiti kupnji.
  5. Povećava posjete – sadržaj je neophodan kako bi dovodio posjetitelje na vašu web stranicu, posjetitelje koji kasnije mogu postati kupci ili klijenti. Razvijanje kvalitetnog i relevantnog sadržaja koji se bavi potrebama potencijalnih kupaca poboljšava vaše šanse za pronalaženje. Zadovoljni korisnici će ostati na vašoj stranici, što vam daje mogućnost da utječete na njihove odluke.
  6. Pruža alate koji omogućuju prodaju – za prodaju vam treba više od brošura. Sadržaj kao što su infografike, vodiči i studije pomaže vam privući, angažirati i pretvoriti ponude u kupce. Iako putovanje content marketinga nije uvijek ravna linija između točke A i točke B, uvijek je isplativo. Content marketing i sadržaj koji plasirate nisu zamjena za vrhunski prodajno osoblje, ali im može biti od velike pomoći.