Osnovno pravilo copywritinga, a često i okosnica samog marketinga je da priča prodaje. Isto tako vijesti se gledaju, a tekstovi čitaju jednako kao i svaki drugi proizvod. I zato su medije više nego ikad prije preplavile tople ljudske priče. Uz vijesti i kolumne, novinski tekstovi i prilozi u čijem je središtu topla ljudska priča su među najčitanijima i najgledanijima. Publika s jedne strane želi priče koje slave život, nečiji uspjeh, borbenost, a s druge strane samim medijima te tvrtkama koje su u središtu priče takve priče donose veliku pažnju. Win-win situacija za sve.
Pitate se zašto je tome tako?
Poslužit ću se izrekom koja kaže da će ‘ljudi zaboraviti ono što ste rekli, ali nikada neće zaboraviti emocije koje ste izazvali kod njih’.
A upravo su ljudske priče te koje nas emotivno povezuju, pomažu nam da se identificiramo s nečijom svrhom, odnosno ako govorimo o brendu priče omogućuju da se povežemo s idejom nečijeg proizvoda ili usluge.
O toplim ljudskim pričama i to da svaki poduzetnik ima svoju, jednom prilikom sam razgovarala s jednim od osnivača tvrtke koja je na tržištu ponudila prilično inovativan proizvod. Spomenuo mi je kako su mediji puni priča o pojedincima koji u svojoj kućnoj radinosti proizvode sličan proizvod njihovom, ali u manjoj količini. Rekla sam mu kako ga to ne treba čuditi jer ljudi vole heroje, vole čuti o ljudima koji su od ničega napravili nešto. Svi se u životu susrećemo s različitim preprekama i zato volimo inspirativne priče onih koji su ih savladali. U storytellingu se to naziva putovanje heroja.
Moj sugovornik nije ni bio svjestan da oni imaju svoju toplu ljudsku priču. Htjeli su ponuditi visoko kvalitetan i zdrav proizvod i radili jako veliki broj testiranja. Spomenuo je da su htjeli napraviti koji ljudi vole, a ne onaj za koji Excel tablice pokazuju d aje isplativ. U početku su nailazili na prepreke i često neshvaćanje jer su htjeli ponuditi proizvod koji je kvalitetan, ali je zbog toga proizvodnja znatno skuplja. Možda to nije priča o uspjehu iz vlastite garaže ili kuhinje ili borbi s opakom bolesti opake bolesti, ali je također priča o savladavanju prepreka i svjetskom uspjehu. Na kraju su uspjeli i njihov proizvod je osvojio svjetsku nagradu za inovaciju. I to je također topla ljudska priča o uspjehu.

