Savjeti: Kako izabrati suradnika za izradu web stranice, marketing i oglašavanje

Ono što se u danas događa u svijetu tehnologija, digitalnog marketinga i u sličnim područjima, za dvije godine je zastarjelo – kaže Miroslav Varga, internetski stručnjak za digitalni marketing, analitiku i podatkovno rudarenje. Znanje i vještine koje imamo sada, postaju mrtvo slovo na papiru ako se neprestano ne educiramo i usavršavamo. Upravo zbog toga je prilično teško odabrati nekoga tko će za vas raditi web stranicu, internetsko oglašavanje, marketing ili slično. Stoga mi je veliku pozornost Miroslav Varga privukao kao gost u podcastu Surove strasti, koje inače rado slušam i preporučam svima u svijetu poduzetništva, ali i izvan njega.

Super predavač s pravim savjetima

Varga je inače jedan od meni najdražih predavača i kako drugi tvrde – pravi stručnjak za Google oglašavanje. S njime do sada nisam poslovno surađivala, ali sam slušala neka njegova predavanja i čitala tekstove koji su objavljeni na Escape studio blogu. Zašto je super predavač? Ne zato što ćete od njega na jednom predavanju ili tečaju naučiti baš sve o Google Adsima, ključnim riječima, display i search kampanjama i internet marketingu. Varga je ona vrsta predavača koji će vas odlično uvesti u taj svijet i to sa pravom dozom humora. Od njega ćete doznati da oglašavanje i marketing imaju smisla, ali da nisu za svakoga. Saznat ćete gdje tražiti informacije i uvjeriti se da je učenje proces koji ne prestaje. Simpatičan, pametan, elokventan i zanimljiv. Kao i svi profesori kojih se rado sjećamo iz škole – ne oni od kojih smo naučili najviše teorije nego oni koji su nam pokazali pravi put i pritom nas često nasmijali.

U 44. epizodi podcasta, koja je na vrhu najslušanijih epizoda Surovih strasti, ako ne i prva, Varga je pričao o tome što čini iskusnog predavača, kakva je dobra prezentacija, zašto su predavanja danas neizostavan dio poslovanja, zašto je važno uživati u poslu te o mnogim drugim zanimljviim temama. Dao je i puno dobrih savjeta, a ja bih svakako izdvojila one koji se tiču izbora suradnika za izradu web stranica, digitalni marketing, oglašavanje ili općenito internetskog stručnjaka. Ukratko, to su sljedeći:

  1. Nemoj birati developera ili bilo kakvog drugog internetskog stručnjaka na temelju toga što ti je netko napričao ili prema broju diploma i certifikata koje ima – taj ti ne treba!
  2. Biraj onoga s kim ćeš najbolje kliknuti na ljudskoj razini jer u tom slučaju će se sve ostalo dogoditi (obaviti) samo po sebi.
  3. Ako osoba s kojom surađuješ ima manjak iskustva, ali se može se s njom normalno surađivati, ona će znati koga nešto pitati pa ako i treba – platiti nekoga da uskoči u nekom segmentu posla.
  4. Problem će se najbolje riješiti ako surađujemo s osobom s kojom možemo komunicirati, možda rješenje neće biti najbrže, najjeftinije i najkvalitetnije, ali će biti optimalno. Ne treba razmišljati u okviru velikih tvrtki poput Amazona ili Google, na našem tržištu su potrebna puno jednostavnija rješenja.
  5. Bolje je surađivati s nekime s kime možete popiti kavu i popričati nego s nekime tko će ti stalno govoriti što radiš krivo, omolažava te i ima problema s egom.

Isto tako, Varga se dotaknuo teme iskrenosti u poslovanju. Kaže da je važno klijentu reći da ne ulaže u nešto, ako to nije za njega. Iskrenost je temelj poslovanja jer u poslu vam nije potreban odnos klijent, naručitelj i izvršitelj nego partnerski odnos, a toga nema bez iskrenosti. Dodala bih na kraju, odličan suradnik je onaj od kojeg ćete nešto naučiti, ali i on biti spreman učiti od vas.

Cijelu epizodu možete poslušati ovdje:

 

E044 – Miroslav Varga – Veteran Internet Marketinga // Escape