Sve je krenulo kao iz snova. Mala tvrtka “BioSapuni” iz Netretića, specijalizirana za ručno rađenu bio kozmetiku, odlučila je da je vrijeme za novi poslovni iskorak. Vlasnica, entuzijastična i uvijek mirisna od lavandinog ulja, čvrsto je vjerovala kako je ključ uspjeha – program vjernosti. Jer ako to funkcionira za velike tvrtke, zašto ne bi i za sapune od lavande, smilja i nevena?
Plan je bio jednostavan – tko skupi deset “bio-bodova”, dobiva mali poklon: minijaturnu kremicu od smilja. Zvuči logično. No, kako to obično biva s jednostavnim planovima, stvarnost je odlučila pokazati da poslovni planovi mogu biti sklizavi baš kao i sapuni.
Prvo su krenule kartice za skupljanje bodova. Ručno su ih rezali iz recikliranog papira, a svaka kupnja iznad 10 eura donosila je jedan pečat na kartici. No, pečati su bili izrađeni od krumpira – jer “kemijska tinta nije u duhu prirode”. Problem? Pa, otisak bi se razmuljao, a pečati su postali poput slike s uljem od krumpira na platnu.

Sljedeći problem? Nitko od kupaca nije znao gdje im je ta kartica s pečatima. Kupci su ih zaboravljali doma ili su ih pomiješali s računima za onaj jedan odjevni predmet koji im je ipak premali i zaboravili su ga vratiti u trgovinu. Jedan je gospodin čak donio karticu iz pekare i tvrdio da ima “dovoljno žigova za kremu, ili barem mali dezodorans”.
Onda su pokušali digitalizirati stvar. Lokalni student informatike im je složio aplikaciju. Ideja je bila da kupci skeniraju QR kod i automatski im se dodaje bod. No, aplikacija je radila samo kad je mobitel okrenut pod točno 43 stupnja, a QR kod se nalazio na poleđini platnene vrećice koja se tiskala u samo 12 primjeraka.
Došlo je ljeto, kremice su se topile, aplikacija je padala, a ljudi su počeli dolaziti samo da bi pitali “jel’ još vrijedi onaj program gdje dobiješ sapun ako potpišeš peticiju protiv parabena?”. Nitko više nije bio siguran je li skuplja bodove, pečate, kreme, sapune ili skuplja bilješke za diplomu iz aromaterapije.

Kulminacija je bila kad su jednoj 80-godišnjoj gospođi svečano uručili “poklon za vjernost” – mini kremu od smilja protiv bora. Gospođa se rastopila… od smijeha. “Drago dijete, mojim borama više nijedna krema ne pomaže!”
Nakon toga, vlasnica je slegnula ramenima, uzela svoj notes od recikliranog papira i na njemu napisala:
“Zabraniti krumpir , pa i one vruće, u marketingu. Idući pokušaj: radionica izrade pilinga i osmišljavanje učinkovitog programa vjernosti
Pouka priče? Neka bude prirodno, ali i jasno. I nikad, baš nikad, ne podcjenjujte moć pravog programa vjernosti – onog pravog, s tintom ili bez nje. Bio ili ne bio.
Svi likovi, mjesto radnje i priča su izmišljeni, a kako bi vam se slikovito prikazalo da program vjernosti neće biti uspješan ako se ne pristupi ozbiljno njegovom osmišljavanju.
Trebate li pomoć pri osmišljavanju programa vjernosti koji će raditi za vas, a ne stvarati vam muke, javite se na info@dobraprica.hr ili dogovorite besplatno 15-minutno savjetovanje:
https://calendly.com/maja-belu/free-konzultacije-dobra-prica

