Prva od 10 komunikacijskih lekcija iz prošle godine

Neki su u prošloj godini naučili puno toga, a nekima će trebati vremena da usvoje lekcije koje nam je dala 2020. godina. Pandemija, ugroženo zdravlje, mjere koje su donijele države, manjak socijalnog kontakta, nesigurnosti poslova, potresi… I tu ću stati jer bi bilo previše toga za nabrojati. U kriznim vremenima i situacijama najčešće ono najbolje i ono najgore u ljudima izlazi na vidjelo. Pa čak i kada je riječ o komunikaciji. Vrijeme krize (bez obzira o kakvoj vrsti krize je riječ) je prilika da naučimo puno toga o nama samima, ali i svijetu koji nas okružuje.

Kao osoba koja se bavi komunikacijama i marketingom, ovaj put ću se više fokusirati na to što smo naučili o komunikaciji, ili smo barem trebali. Osvrut ću se na marketing i poslovnu komuikaciju, ali dotaknuti i medija. Svakako bi broj lekcija mogao biti veći, ali sam izdvojila one najvažnije. Danas vam otkrivam prvu, a u narednih 10 dana ćete moći pratiti i ostale. Pa krenimo s jednom pozitivnom lekcijom.

1. Svi vole tople ljudske priče

Osnovno pravilo copywritinga, a često i okosnica samog marketinga je da priča prodaje. Isto tako vijesti se gledaju, a tekstovi čitaju jednako kao i svaki drugi proizvod. I zato su medije više nego ikad prije preplavile tople ljudske priče. Uz vijesti i kolumne, novinski tekstovi i prilozi u čijem je središtu topla ljudska priča su među najčitanijima i najgledanijima. Publika s jedne strane želi priče koje slave život, nečiji uspjeh, borbenost, a s druge strane samim medijima te tvrtkama koje su u središtu priče takve priče donose veliku pažnju. Win-win situacija za sve.

Pitate se zašto je tome tako? Poslužit ću se izrekom koja kaže da će ‘ljudi zaboraviti ono što ste rekli, ali nikada neće zaboraviti emocije koje ste izazvali kod njih’. A upravo su ljudske priče te koje nas emotivno povezuju, pomažu nam da se identificiramo s nečijom svrhom, odnosno ako govorimo o brendu priče omogućuju da se povežemo s idejom nečijeg proizvoda ili usluge. O toplim ljudskim pričama i to da svaki poduzetnik ima svoju sam krajem prošle godine pričala s jednim od osnivača tvrtke koja je na tržištu ponudila prilično inovativan proizvod. Spomenuo mi je kako su mediji puni priča o pojedincima koji u svojoj kućnoj radinosti proizvode sličan proizvod njihovom, ali u manjoj količini. Rekla sam mu kako ga to ne treba čuditi jer ljudi vole heroje, vole čuti o ljudima koji su od ničega napravili nešto. Svi se u životu susrećemo s različitim preprekama i zato volimo inspirativne priče onih koji su ih savladali. U storytellingu se to naziva putovanje heroja.

Moj sugovornik nije ni bio svjestan da oni imaju svoju toplu ljudsku priču. Htjeli su ponuditi visoko kvalitetan i zdrav proizvod i radili jako veliki broj testiranja. Spomenuo je da su htjeli napraviti koji ljudi vole, a ne onaj za koji Excel tablice pokazuju d aje isplativ. U početku su nailazili na prepreke i često neshvaćanje jer su htjeli ponuditi proizvod koji je kvalitetan, ali je zbog toga proizvodnja znatno skuplja. Možda to nije priča o uspjehu iz vlastite garaže ili kuhinje ili borbi s opakom bolesti opake bolesti, ali je također priča o savladavanju prepreka i svjetskom uspjehu.  Na kraju su uspjeli i prošle godine je njihov proizvod osvojio svjetsku nagradu za inovaciju. I to je također topla ljudska priča o uspjehu.

Priče o poslovnom uspjehu često se objavljuju na Telegramu pa je redakcija tog portala krajem prošle godine i napravila pregled 12 inspirativnih priča koje su objavljivaliKroz ovih pet godina Telegram je pedantno pratio priče o poslovnim uspjesima. Donosimo 12 najinspirativnijih. Jutarnji je čak imao serijal priča, u sklopu svog native sadržaja, a koji su nazvali 1 u 4 milijuna. Riječ je o specijalu za koji je navedeno da je posvećen ženama u poduzetništvu te sadrži preko 30 priča ljudi koji su pokrenuli svoj posao ili krenuli u novom smjeru. Zanimljivo je da u sklopu specijala nisu objavljene samo ženske priče, nego i one poduzetnika poput Nenada Borgudana, Davida Skoke i Vojka V. Jer uspjesi nisu samo ženski ili samo muški.

Da tople ljudske priče nisu samo one o poduzetništvu, najbolje nam pokazuju članci i izvještaji s potresom pogođenih Područja u Petrinji, Glini, Sisku i okolnim mjestima. Jedna od njih je ljubavna priča o volonterima u Petrinji: Splićanin i Petrinjka upoznali se i zaljubili u kaosu potresa. Što ih je spojilo? Pjesma o Hajduku. O tome koliko su ljudske priče čitane mogu potvrditi i kao urednica portala Femisfera. Primjerice, članak o mladoj djevojci Vlatki kojoj je u 22. godini dijagnosticiran rak dojke te se uspješno bori s njim, objavljen je u listopadu – mjesecu borbe protiv raka dojke te je u manje od tjedna dana imao 11.000 pregleda.

Slažete li se da nam je 2020. godina dala lekciju da i u tmurnim vremenima postoje tople ljudske priče koje svi želimo čuti?

 

Ostalih 9 lekcija čitajte u narednim danima, pratite naš Facebook i Instagram.

2. Kvaliteta bi konačno mogla postati važnija od količine
3. Novcem možeš platiti reklame, ali ne možeš utjecati na ljude
4. Komunikacija je dvosmjerna ulica
5. Uz sadržaj je važan kontekst i ton komunikacije
6. Komunikacije bez empatije je gora od šutnje
7. Influenceri mogu povećati doseg, ali nisu uvijek relevantan izvor informacija
8. Kako smo pali na testu medijske pismenosti
9. Kakva je uloga zajedništva u dijeljenju informacija i komunikaciji u kriznim vremenima
10. lekciju otkrivamo u zadnjem članku 20.1.2021. 😉

 

Želite li na svoj mail dobiti članak sa svih 10 lekcija, pretplatite se na newsletter ili pošaljite mail s naslovom 10 lekcija na info@dobrapica.hr